Sunday, April 10, 2011

It's never too late, to repent

Bismillah

Sekadar mahu berkongsi satu video. Yang bagi saya cukup menginsafkan.
Buat mereka-mereka, yang ingin/sedang dalam jalan untuk kembali kepada Islam, video ini saya kira dapat memberi kesan kepada anda.

Ingatlah,
Saya tidak pernah mengatakan untuk berubah itu mudah.
Saya tidak pernah menjanjikan kesenangan dan jalan yang selesa dan sentiasa damai, jika jalan kepadaNya yang anda pilih.

Cuma,
Yang saya mampu katakan,
Jangan anda ragu-ragu untuk mengambil langkah pertamamu
Letakkan Dia sebagai niat anda berubah
Walaupun anda pasti merasai kesakitan demi kesakitan
Ketahuilah, anda tidak akan pernah menyesal.

It's worth it.
All of it...

Trust me,
You will never regret.




Lirik: Pencari JalanMu, Afgan

Telah banyak yang ku lewati
Jalan hitam di dunia
Tak terhitung salah menodai


Masihkah ada kesempatan
Bagiku mendekatkan
Hati dan cinta kasihMu


Ku ingin bersihkan diriku
Dari segala dosa
Yang telah ku perbuat hingga kini


Ku ingin bersihkan jiwaku
Terangilah dengan segala
Petunjuk jalanMu


Bersihkan, terangi, hidupku


Tiada yang ada selainMu
Yang selalu menjagaku
Meski kadang tinggalkanMu


Aku hanyalah manusia
Yang mencari jalanMu
Yang pasti kembali padaMu



Ku ingin bersihkan diriku
Dari segala dosa
Yang telah ku perbuat hingga kini

Ku ingin bersihkan jiwaku
Terangilah dengan segala
Petunjuk jalanMu

Ku ingin bersihkan diriku
Dari segala dosa
Yang telah ku perbuat hingga kini

Ku ingin bersihkan jiwaku
Terangilah dengan segala
Petunjuk jalanMu


-truthseeker-
in the observation of Allah

3 comments:

Izzati Hashim said...

suka lagu ni (=

Ramai orang menyangka bahagia hanya ada di penghujung jalan, hakikatnya bahagia ada di sepanjang jalan itu. Bermulanya langkah pertama, itulah permulaan kepada sebuah kebahagiaan.

(=

Jamal Ali said...

Selepas hujan pasti mentari kembali menyinar...

truth seeker said...

izzati hashim: jzkk... stuju dgn ukhti

jamal ali: insyaAllah ya akh