Tuesday, March 22, 2011

Bukan yang terbaik. . .

Bismillah

Seorang sahabat bertanya kepada Rasulullah s.a.w.,
" Siapakah yang menjadi sahabat yang paling baik bagi kami?"

Jawab Rasulullah s.a.w.,

" Seorang yang apabila kamu memandangnya, kamu teringat akan Allah, apabila kamu mendengar percakapannya, bertambah pengetahuan tentang Islam, apabila kamu melihat kelakuannya kamu teringat kehidupan akhirat."


Subhanallah..
Saya cukup terkesan tatkala membaca kata-kata ini.

Ya Allah,
Jadikanlah aku,
Seorang sahabat yang terbaik kepada sahabat-sahabatku,
Yang dengan hadirnya aku bersama mereka,
Dapat mendekatkan diri mereka kepadaMu.


Semoga Engkau perkenankan.




-truth seeker-
in the observation of Allah


ps: maafkan aku semua.... kerana aku tidak memainkan peranan aku sebagai sahabat, dengan baik selama ini. :(

1 comment:

Izzati Hashim said...

dan moga kita jadi sahabat yang terbaik buat sahabat2 yang lain.