Friday, March 18, 2011

Terkadang kita lupa. . .

Bismillah.

Terkadang kita lupa,
Bahawa setiap kejadian itu berlaku dengan izinNya.

Terkadang kita lupa,
Setiap percaturan Allah itu pasti ada hikmahnya.

Terkadang kita lupa,
Allah itu lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita.

Terkadang kita lupa,
Kasih sayang Allah itu melebihi segala-galanya.


Terkadang kita lupa...
Lantas, kita sering mengeluh atas ujian yang menimpa kita.
Malah, dengan mudahnya kita rasa berputus asa.


Apakah kita lupa, bahawa Allah itu ada?
Hebat manakah kita... sehingga kita sombong untuk meletakkan sepenuh pergantungan dan tawakkal kepadaNya? 


Astagfirullah....
Ampuni kami ya Allah, atas kekhilafan kami.

Sifat pelupa kami, menunjukkan, diri kami yang lemah,
Dan perlunya kami kepadaMu ya Allah.

Allah...
Jika kami lupa, ingatkanlah kami,
Jika kami leka, sedarkanlah kami,
Moga-moganya,
Kami lebih bersabar dan teguh berada di atas jalanMu...

Sungguh, kami yakin,
Kau lebih mengetahui apa yang terbaik buat kami,
Meskipun yang Engkau hindari itu,
Kelihatan amat menarik di hati kami,
Atau tampak lebih baik buat kami,
Kerana sesungguhnya, pengetahuan kami, amat-amatlah terbatas.

-truth seeker-
in the observation of Allah

ps: ingatkan saya, agar saya tidak lupa.

3 comments:

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

Salam wrt,

Subhanallah.
Rasa terkejut pada mulanya.
Sebab layout sama.
Ayat pun ada yang lebih kurang.
Gambar pun sama.
Tapi content lain.
Lebih mantap dari saya.


Insha Allah, semoga terus tsabat.
Amin.

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

Astaghfirullah, saya sikit pun tak kisah =) Malah sangat mengalu-alukan
Tiada apa dalam sunia ini milik saya, semuanya milik Allah..

Afwan andai tersalah faham, bukan itu niat saya. Saya gembira sebenarnya ^^

Insha Allah, semua yang tertulis di sini sangat bermakna. Sangat memberi ibrah. Memberi kesan kepada hati, biiznillah.

Teruskan menulis!

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

*dunia.

Blog ini sangat menarik =)

Saya tak pasti ikhwah atau akhawat, tapi teruskan menulis!

*Minta izin share link, jzkk